Wat is nu eigenlijk SEO
Zoekmachine optimalisatie (SEO) is een werkwijze dat de zichtbaarheid en dus ranking van jouw website in de zoekmachines verbetert. Dit leidt tot meer verkeer en zorgt dus ook voor een hogere omzet. SEO zorgt voor organische zoekresultaten zonder te betalen aan de zoekmachines. SEO heeft zo vele voordelen op de lange termijn. Wanneer jouw website in de top 9 staat van de zoekresultaten dan zal deze meer bezoekers krijgen. Dit zal nieuwe klanten en inkomsten blijven genereren zolang de positie behouden blijft.
Zoekmachine optimalisatie gaat over algoritmen
SEO werkzaamheden bevatten organische analyses, maar het belangrijkste onderdeel betreft de ranking optimalisatie van de verschillende zoekmachines. De basis van de algoritmen is dat websites en webpagina’s met content van hoge kwaliteit in combinatie met externe links, hierdoor zal jouw website een hogere positie krijgen in de zoekmachine.
Voordelen van SEO voor jouw bedrijf
SEO helpt kleine bedrijven om snelle, krachtige en gebruiksvriendelijke sites aan te verbeteren die daarna hoger scoren in de zoekmachines. Dit trekt meer kwaliteits leads en meer conversies naar jouw site. Het vergroten van de naamsbekendheid is een van de voordelen van een betere ranking. Naarmate jouw website op de eerste pagina van een zoekmachine begint te verschijnen, krijgt jij meer bezoekers en meer klanten en dus ook meer omzet. Bezoekers vertrouwen eerder een website dat op de eerste pagina met resultaten verschijnt dan een site lager staat in positie.
Het beste voor SEO-beginners
Waneer jij net met jouw webite bent begonnen en jij de aanwezigheid wilt vergroten, dan is er geen beter moment om met SEO aan de slag te gaan. Wanneer je vroeg begint met het investeren van tijd in SEO, zal jouw site stijgen in de zoekmachines. Want wanneer jouw concurrenten ook aan SEO marketing doen dan hoef jij je alleen maar af te vragen waarom je niet in een dergelijke strategie hebt geïnvesteerd.
Werkzaamheden van SEO
- Doelstelling sessie
- Zoekmachines Tools instellen
- Technische SEO
- Zoekwoorden onderzoek
- Concurrentieanalyse
- Zoekwoorden strategie
- Content optimaliseren
- Producten of diensten optimaliseren