Offline en On Page SEO


Vergelijking online met offline

Wie wil er nu niet beter gevonden worden door zijn doelgroep? Alles begint met offline, bijvoorbeeld de kruidenier om de hoek, de retailer, de fietsenzaak om de hoek. Het is leuk om te vertellen dat ook Google alles vertaalt van offline naar online. Hoe wordt je offline in de winkelstraat gevonden? Hoe krijg je meer bezoekers naar je winkel? Dit zijn allemaal vragen waarmee de winkeliers zich mee bezighouden.

Het leuke is dat je dit ook naar online kan vertalen, hoe worden we gevonden in Google? Hoe kan ik mijn website beter vindbaar maken? En kan mijn doelgroep ons online vinden?

Offline

Iedereen kent Warenhuis de Bijenkorf. Dit is een Warenhuis die in 1870 is begonnen. Ze hebben in loop der jaren niet alleen het assortiment uitgebreid maar ook de looproute en de inrichting. Reclame en advertenties worden er gemaakt om de doelgroep attent te maken het assortiment, en sale. Nu hadden ze ook de dole dwaze dagen in het lever geroepen. Dit was en grote sale actie. Het reclameteam van de Bijenkorf. Één keer per jaar kreeg je een geel foldertje in de brievenbus met alle grote aanbiedingen en op welke dag. Ook werden in de dagbladen en weekbladen geadverteerd. Digitaal toen op de de radio en op tv. Ook online kon je op de dag van de aanbieding bestellen

Hierdoor kregen de dole dwaze dagen een hoog aanzien en naamsbekendheid. De mensen hadden het er veel over. Er werden afspraken onderling gemaakt en het was helemaal te gek. Het circus er omheen was compleet.

De winkel in

Waneer je hier naar binnengaat zie je direct een groot display met daarop alle afdelingen en productgroepen en waar je die kan vinden. Als je een keuze hebt gemaakt en over de afdeling loopt merk je dat de product indeling en looproute overzichtelijk is. Hierdoor ga je op een mooie manier sneller over tot aankoop.

De producten bevatten alle informatie die je nodig hebt. Nog even een extra vraag aan een winkelmedewerker en je bent tevreden over het product en gaat nu over tot aankoop. Betalen doe je contant, pinnen of met de klantenkaart. Met een mooie tas van de Bijenkorf loop je de winkel uit en zo de winkelstraat in als wandelende reclame.

Het gaat niet om zomaar traffic te generen – Het gaat om het krijgen van gerichte relevante traffic gebaseerd op je doelgroep

Online

Dit alles kan je vertalen naar online. Google ziet dit ook als je hier een mooi online platform van maakt. Dat je doelgroep praat over je offline winkel, assortiment kan je vertalen naar online door middel van een extra blog op je website  / webshop maar als belangrijkste gebruik te maken van de sociaal media kanalen waar je doelgroep te vinden is.

Ze hebben je online gevonden maar houd rekening met de menu indeling van de homepage en categorieën en cms pagina’s. Hou het display bord van het grote warenhuis in je achterhoofd. Zorg voor de beste product informatie en maak gebruik van verschillende helpdesk tools zodat je bezoekers goed kan helpen met meer informatie.

Wanneer ze overgaan tot aankoop (conversie) of zich inschrijven(lead) zorg dan voor een overzichtelijke vertrouwde bedank pagina, check out pagina en biedt de afreken methoden aan die je doelgroep gebruikt. Het leuke is dat je de bevestigingsmail zelf kan personaliseren aan de hand van je uitstralingen en huisstijl.

  • Zorg dat je doelgroep je goed kan vinden
  • Creëer je website / webshop zo dat je producten of informatie snel vindbaar is
  • Informeer klanten door middel van product informatie en levertijd en zorg voor een bereikbare helpdesk

Wil je meer hierover weten of heb je hulp nodig? Wil je ons beter leren kennen? Vul even het formulier in en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.