AfdelingSeo

Conversie killers

conversie killers | AfdelingSeo

Conversiekillers die jouw klanten wegjagen

Ontdek hoe deze ze toch kan laten converteren.
Wist je dat 69 procent van de online shoppers hun winkelwagentje halverwege verlaten voordat ze een aankoop doen? Als eigenaar van een webshop weet je hoeveel moeite het kost om verkeer naar jouw website te genereren. Maar dit kan allemaal nutteloos zijn als jouw bezoekers hun aankopen niet voltooien.

Misschien maak jij wat beginnersfouten in het ontwerp van jouw website waardoor ze niet overgaan tot conversie. Deze blog gaat over veel voorkomende conversiekillers en andere fouten die klanten wegjagen.

Account aanmaken

Uit onderzoek blijkt dat 37 procent van de consumenten het winkelwagentje verlaat vanwege een verplichting tot het aanmaken van een account.

Als jij jouw klanten dwingt een account aan te maken voordat ze hun aankoop kunnen voltooien, kan dit jouw conversiepercentage naar beneden halen. Zorg er daarom voor dat jouw klanten ook de mogelijkheid biedt om als gast te kopen, zonder dat ze zich hoeven te registreren.

Aanmelding formulieren

Er is niets irritanter dan velden na velden met informatie in te moeten vullen voordat je informatie kan aanvragen of wanneer je wilt inschrijven. Als ik als klant eenmaal besloten heb om te kopen, wil ik alles snel invullen.

Dus maak jouw aanmeldingsformulieren kort en krachtig. Zorg ervoor dat ze relevante vervolgkeuzelijsten, keuzerondjes en een indicatie van optionele informatie bevatten. Het belangrijkste is dat je de velden bewaart, zodat klanten gemakkelijk kunnen invullen wat nodig is.

Het online afrekenen

Een lang en ingewikkeld afrekenproces kan je klanten gemakkelijk wegjagen. 31 procent van de consumenten voltooit hun aankopen niet omdat ze gefrustreerd raken door een lang afrekenproces.

Daarom raad ik je ten zeerste aan om het afrekenproces zo eenvoudig mogelijk te maken. Zorg ervoor dat het afrekenproces zich op één pagina bevindt. En alsjeblieft, geen irrelevante pop-ups die klanten ertoe aanzetten extra producten te kopen. Ze zullen jou meer kwaad dan goed doen.

Klanten reviews

Klanten reviews kunnen jou helpen bij het winnen van vertrouwen van klanten. Wanneer iemand ziet dat anderen bij je hebben gekocht en jouw producten goed vinden, gaan zij sneller over tot conversie.

Verzendkosten

Stel je voor dat je een product aan je winkelwagentje toevoegt dat 14 Euro kost. Je gaat vervolgens naar de kassa waar u 5,95 Euro extra voor verzending moet betalen. Zou je dan de website verlaten en bij een ander kopen dezelfde producen kopen?

Precies zo kan je klanten missen als je niet alle kosten vooraf laat zien. 25 procent van de consumenten staakt hun aankopen omdat ze vooraf niet weten wat de extra kosten zijn. Zorg er daarom voor dat alle extra kosten direct zichtbaar zijn.

Mobielvriendelijke website

De meeste aankopen wordt mobiel gedaan. Dus als je website niet geoptimaliseerd voor mobiele gebruikers is, loopt jij een klanten en omzet mis. Zorg ervoor dat de inhoud en afbeeldingen van je website zijn geoptimaliseerd voor mobiel.

Wil je meer hierover weten, of heb je geen tijd om dit op te lossen?
Neem dan vandaag nog contact met ons op en wij helpen je.

Edwin